Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mezioborová spolupráce v koordinované rehabilitaci pohledem dvou oborů: sociální práce a fyzioterapie
ZEMAN, Jaroslav
Přístup koordinované rehabilitace je považovaný za důležitý přístup k pacientovi, který mimo jiného zaručuje naplnění základních lidských práv. Koordinovaná rehabilitace je náročným procesem, který klade velké požadavky na mezioborovou spolupráci. Sociální pracovníci a fyzioterapeuti se v rámci koordinované rehabilitace stýkají s klientem/pacientem nejčastěji. Tato práce v teoretické části popisuje současný stav, snaží se reflektovat výzvy dnešní doby, dále objasňuje fyzioterapii a sociální práci, jak jsou tyto obory chápány v České republice na začátku 21. století. V teorii popisuje práce ještě nejčastější udávaná pozitiva a negativa koordinované rehabilitace, také výhody a překážky koordinované rehabilitace. Praktická část. Výzkumnou otázkou práce je, zda se koordinovaná rehabilitace využívá v praxi sociální práce a fyzioterapie. Porovnává pohledy sociální práce a fyzioterapie. Užitím zakotvené metody (GTM) se postupně v práci objevuje jev, kdy na jedné straně sociální pracovníci i fyzioterapeuti vidí výhody a možnosti koordinované rehabilitace, na druhé straně popis praktického použití KR neodpovídá teoretickému ukotvení KR. Práce tedy dále prohlubuje poznatky a snaží se tomuto jevu porozumět, vybírá si subjektivní překážky, které blíže popisuje dle výzkumu. V diskusi pak práce vysvětluje možné souvislosti motivace a filozofického pojetí člověka na spolupráci v rámci koordinované rehabilitace. Zodpovídá výzkumné otázky. Porovnává, jak se liší pohledy fyzioterapie a sociální práce a diskutuje výsledky s aktuální odbornou literaturou. V závěru práce vše shrnuje.
Problematika multidisciplinárního přístupu k týraným, zneužívaným a zanedbávaným nezletilým obětem v Českých Budějovicích
VOLÁROVÁ, Andrea
Diplomová práce je zaměřena na téma problematika multidisiciplinárního přístupu k týraným, zneužívaným a zanedbávaným nezletilým obětem v Českých Budějovicích. Hlavním cílem diplomové práce bylo zmapovat způsoby přístupů zainteresovaných pracovníků pomáhajících profesí k nezletilým obětem syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí, na část teoretickou a výzkumnou. Teoretická část se věnuje základním dětským právům v České republice. Dále se zabývá popsáním syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Následující kapitola se zaměřuje na systémové týrání nezletilých obětí, které úzce souvisí syndromem CAN. Dále na popis pomáhajících profesí, které jsou zainteresované do problematiky syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Předposlední kapitola se věnuje intervencím a postupům práce s nezletilou obětí. A poslední kapitola, zaměřující se na multidisciplinární přístupy směřujícími k nezletilým obětem. Výzkumná část byla zpracována na základě kvalitativní výzkumné strategie. Za pomoci použití metody dotazovaní, technik polostrukturovaného rozhovoru, který sestával ze dvanácti otevřených otázek a dalších podle doplnění. Z výsledků kvalitativního výzkumu vyplynulo, že dotazovaní komunikační partneři z pomáhajících profesí využívají během své praxe s nezletilými oběťmi přístupy individuální, přístupy terapeutické a přístupy multidisciplinární. Výsledky výzkumu budou sloužit jako zdroj zjištěných informací a inspirací pro zainteresované pracovníky pomáhajících profesí.
Kawa model v ergoterapii
Kulhánková, Tereza ; Rodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Svěcená, Kateřina (oponent)
Cíl práce: Cílem mé práce je přeložit podklady Kawa modelu, vyzkoušet jeho aplikaci v české ergoterapeutické praxi a zhodnotit práci s tímto modelem a možnosti jeho využití v české praxi. Metoda: V teoretické části se zabývám otázkou role kultury v ergoterapii v souvislosti s kulturním pozadím Kawa modelu, okolnostmi a motivy jeho vzniku. Dále se zaměřuji především na překlad a interpretaci podkladů modelu potřebných pro jeho využití v praxi. V praktické části předkládám kazuistiky čtyř klientů po získaném poškození mozku, s nimiž jsem vyzkoušela metodu vedení rozhovoru na základě Kawa modelu. Závěr praktické části představuje zhodnocení práce s modelem mapující jeho pozitiva a negativa v souvislosti s možností jeho využití v české praxi. Výsledky: Na základě teoretického studia i praktického vyzkoušení považuji Kawa model za metodu využitelnou u českých klientů. Dle mých závěrů může být model užitečnou doplňkovou metodou v rámci ergoterapeutického vyšetření u vybraných klientů, jeho širší aplikace však skýtá také mnoho omezení.
Význam zapojení praktických lékařů do multidisciplinárního přístupu v péči o klienta v rámci reformy psychiatrické péče v Plzeňském kraji
Křemenáková, Jitka ; Povolná, Pavla (vedoucí práce) ; Dragomirecká, Eva (oponent)
Předkládaná diplomová práce pojednává o probíhající reformě psychiatrické péče v České republice. Jsou zde představeny hlavní pilíře reformy a podrobně rozpracovány všechny projekty, skrze které jsou jednotlivé kroky reformy realizovány. Jsou to čtyři projekty MZ ČR: Deinstitucionalizace, Zavádění multidisciplinárního přístupu, Nové služby a CDZ I., II., III.; dva projekty Národního institutu duševního zdraví (NÚDZ): Destigmatizace a VIZDOM a Projekt ÚZIS. Dále jsou zde uvedeny tři příklady zahraniční dobré praxe z Italie, Velké Británie a Francie. V diplomové práci je zachycen aktuální stav reformy psychiatrické péče v Plzeňském kraji. V rámci projektu MZ ČR Zavádění multidisciplinárního přístupu k duševně nemocným se diplomová práce zaobírá zapojováním praktických lékařů do mezioborové komunitní spolupráce. Součástí teoretické části jsou kapitoly, jež jsou věnovány reformě primární péče v rámci Strategického rámce ZDRAVÍ 2030 a SWOT analýze zapojování praktických lékařů do komunitní sítě. Praktická část diplomové práce obsahuje výzkumné šetření s praktickými lékaři a psychiatry zaměřené na zkušenosti s mezioborovou zdravotně-sociální spoluprací a zjištění jejich potřeb k tomu, aby mohla být kvalitní spolupráce navázána. Na základě získaných informací je navržen manuál pro spolupráci praktických...
Multidisciplinární přístup v komunitní péči o duševně nemocné
Kvapil, Michal ; Válková, Monika (vedoucí práce) ; Palánová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu multidisciplinarity v komunitní péči o duševně nemocné. Toto téma jsem si vybral, protože se ve svém zaměstnání setkávám s klienty, kteří různě dlouhou dobu žijí s vědomím, že jejich stanovená diagnóza je duševní nemocí. Postupem času jsem začal hluboce vnímat, jak duševní nemoci zasahují do všech oblastí života klientů. Multidisciplinární spolupráce by se v moderním pojetí komunitně orientovaných psychiatrických služeb měla stát poskytovatelem komplexnějších, kvalitnějších a efektivnějších služeb pro osoby s duševním onemocněním, kteří vyžadují zdravotní péči, ale také sociální péči, která zprostředkovává začleňování do společnosti osob s duševním onemocněním. Multidisciplinární spolupráce je mezioborovou spoluprací v sociálních a zdravotních službách, přibližuje různé teorie, jež využívají rozličných terminologií a spolupráce odborníků z různých disciplín, kromě termínu multidisciplinární, může být označována jako multioborová, mezioborová či mezisektorová. Dalším důvodem pro výběr tématu diplomové práce jsou stále častější diskuze, a dokonce i praktické kroky v rámci Strategie reformy psychiatrické péče v České republice. Nedílnou součástí práce je seznámení s problematikou duševního zdraví, její historie a současné plánované transformace, která má prioritu v...
Logopedická intervence u žáků s diagnózou elektivní mutismus
Jedličková, Nikola ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Téma diplomové práce pojednává o logopedické intervenci u žáků s elektivním mutismem. Práce je strukturovaná do čtyř kapitol. První tři kapitoly jsou zaměřeny teoretickým směrem a čtvrtá empirickým. První teoretická kapitola popisuje pojem komunikace a definici základních pojmů, jako jsou řečová komunikace, řeč, jazyk, jazykové roviny řeči, socializace a sociální interakce. Dále jsou uvedena terminologická vymezení elektivního mutismu, příčiny vzniku, klasifikace a symptomatologie. Ve druhé teoretické kapitole je vyobrazena problematika logopedické intervence a její systém v České republice z pohledu průběhu diagnostiky, diferenciální diagnostiky, procesu terapie, oblasti prevence a prognózy. Třetí kapitola přibližuje multidisciplinární přístup, podporu žáka s diagnózou elektivní mutismus z hlediska postavení rodiny a školního vzdělávání. Dále je také popsána role pedagoga a ke konci kapitoly je uvedena pomoc žákovi v základním vzdělávání. Čtvrtá empirická kapitola se zabývá kvalitativním výzkumným šetřením, realizovaným případovými studiemi, které byly doplněny dalšími výzkumnými technikami. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo analyzovat logopedickou intervenci u žáků s diagnózou elektivní mutismus, na jehož základě byly následovně stanoveny dílčí cíle práce a výzkumné otázky. Poté bylo...
Možnosti ortézování paretických končetin u pacientů po CMP
Fuksová, Barbora ; Černý, Pavel (vedoucí práce) ; Šolc, Zdeněk (oponent)
Název: Možnosti ortézování paretických končetin u pacientů po CMP Cíle: Hlavním cílem této práce je seznámení odborného čtenáře s možnostmi ortézování paretických končetin u pacientů po CMP v kontextu komplexního multidisciplinárního přístupu. Metody: Ve své práci jsem použila metodu systematické rešerše dostupných knižních a elektronických zdrojů, publikovaných studií a českých i zahraničních konferencí. Dále byly pro práci využity materiály z certifikovaných školení z oboru fyzioterapie, z odborných stáží na rehabilitačních či ortotických pracovištích a z konzultací s odborníky v oboru ortotiky, neurofyzioterapie, roboticky asistované rehabilitace a managementu multidisciplinárního týmu. Výsledky: Práce poskytuje ucelený přehled o rehabilitační péči u pacientů po CMP v kombinaci s přehledem možností ortézování paretických končetin u pacientů s trvalými následky CMP jako např. spastická paréza, bolestivé rameno nebo instabilita kloubů. Práce může být přínosem pro všechny členy multidisciplinárního neurorehabilitačního týmu a může vést především k většímu přehledu možností ortézování a porozumění práci ortotika, který by měl být jeho součástí. Klíčová slova: spastická paréza, multidisciplinární přístup, moderní neurorehabilitace, neuroplasticita, hemiparetická chůze, hlezenní ortézy, ortotika,...
Multidisciplinární přístup při sanaci rodiny
Hoznauerová, Viola ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
RESUMÉ Teoretická část práce si klade za cíl shrnout základní informace o sanaci rodiny, jako poměrně novém fenoménu v české sociální práci s rodinami. Nejprve na základě dostupné literatury popisuji funkci rodiny, její důležitost pro dítě i nejčastější problémy, které se v rodinách objevují. Dále zařazuji přístup sanace rodiny do systému péče o ohrožené děti v České republice a popisuji současné nedostatky tohoto systému. Nakonec shrnuji základní charakteristiky sanace rodiny jako multidisciplinárního přístupu k práci s rodinou. Empirická část práce se zakládá na polostrukturovaných rozhovorech s odborníky v oblasti sanace rodiny a klienty služeb sanace rodiny. Klade si za cíl zjistit možnosti využití vzdělávacích aktivit pro rodiny ohrožené sociálním selháním. KLÍČOVÁ SLOVA: sanace rodiny, multidisciplinární přístup, rodiny ohrožené sociálním vyloučením, případová konference Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kawa model v ergoterapii
Kulhánková, Tereza ; Rodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Svěcená, Kateřina (oponent)
Cíl práce: Cílem mé práce je přeložit podklady Kawa modelu, vyzkoušet jeho aplikaci v české ergoterapeutické praxi a zhodnotit práci s tímto modelem a možnosti jeho využití v české praxi. Metoda: V teoretické části se zabývám otázkou role kultury v ergoterapii v souvislosti s kulturním pozadím Kawa modelu, okolnostmi a motivy jeho vzniku. Dále se zaměřuji především na překlad a interpretaci podkladů modelu potřebných pro jeho využití v praxi. V praktické části předkládám kazuistiky čtyř klientů po získaném poškození mozku, s nimiž jsem vyzkoušela metodu vedení rozhovoru na základě Kawa modelu. Závěr praktické části představuje zhodnocení práce s modelem mapující jeho pozitiva a negativa v souvislosti s možností jeho využití v české praxi. Výsledky: Na základě teoretického studia i praktického vyzkoušení považuji Kawa model za metodu využitelnou u českých klientů. Dle mých závěrů může být model užitečnou doplňkovou metodou v rámci ergoterapeutického vyšetření u vybraných klientů, jeho širší aplikace však skýtá také mnoho omezení.
Metody koordinované rehabilitace u jedinců s tělesným postižením
VÁCHOVÁ, Vendula
Bakalářská práce Metody koordinované rehabilitace u jedinců s tělesným postižením se zaměřuje na děti školního věku. Práce je členěna do dvou částí. Teoretická část se zaměřuje na systém koordinované rehabilitace, její vývoj a význam. V jednotlivých podkapitolách jsou definovány jednotlivé prostředky léčebné, pedagogické, sociální a pracovní se zřetelem na jejich propojenost a vzájemnou návaznost. V podkapitole o léčebných prostředcích rehabilitace jsou blíže specifikovány terapeutické metody. Podkapitola o sociálních prostředcích rehabilitace je zaměřena na sociální služby. Druhá kapitola pojednává o tělesném postižení, jeho etiologii a klasifikaci. Blíže specifikovanými druhy tělesného postižení jsou dětská mozková obrna a neuromuskulární onemocnění. Poslední kapitola teoretické části se věnuje metodám koordinované rehabilitace, které se mohou využívat u dětí s tělesným postižením. Výzkum proběhl v centru Kaňka, celým názvem Základní škola a Mateřská škola a poskytovatel sociálních služeb, Kaňka o.p.s. v Táboře. Cílem praktické části bylo zmapovat metody, které centrum v rámci systému koordinované rehabilitace svým klientům, zejména dětem s tělesným postižením, poskytuje a na kazuistikách vybraných dětí poukázat, zda tento systém v zařízení funguje. Součástí praktické části je podkapitola, která je věnovaná charakteristice a bližšímu seznámení se s centrem Kaňka. Pro naplnění cíle byl zvolen kvalitativní výzkum. Údaje byly zjišťovány především obsahovou analýzou dat, jako doplňková metoda sloužily polostrukturované rozhovory s rodiči. Na základě obsahové analýzy dokumentů byly vytvořeny tři kazuistiky dětí s tělesným postižením, které zachycují rodinnou a osobní anamnézu, informace z lékařských zpráv, psychologických vyšetření a individuálních plánů. Pozornost byla také soustředěna na jednotlivé prostředky koordinované rehabilitace, které v rámci centra Kaňka děti využívají. Na základě výzkumu měly být zodpovězeny tyto otázky: Mají děti s tělesným postižením v centru Kaňka možnost využívat komplexní péči v duchu koordinované rehabilitace? Jaké metody a služby jsou v centru nabízeny? A odpovídá nabídka představám rodičů pečujících o děti s tělesným postižením? Výzkum ukázal, že především díky týmové spolupráci funguje centrum Kaňka na bázi uceleného (koordinovaného) systému rehabilitace. Z kazuistik je patrná dobrá návaznost prostředků léčebných, pedagogických a sociálních. Pracovní prostředky nejsou klíčové, jelikož byla pozornost soustředěna na děti školního věku. Na druhé straně však centrum Kaňka poskytuje ergoterapii, která zejména u dětí s tělesným postižením představuje nácvik běžných denních činností a rozvoj soběstačnosti, což úzce souvisí s pracovními prostředky. Zařízení propojuje odborné terapie se sociálními službami a povinnou školní docházkou. Poskytovány jsou fyzioterapie, logopedie, canisterapie, muzikoterapie, arteterapie a ergoterapie. U dětí s tělesným postižením jde především o nácvik běžných denních činností, rozvoj jemné a hrubé motoriky, celkovou duševní pohodu a pozitivní ladění. V rámci sociálních prostředků jsou využívány služby osobní asistence, denní stacionář a raná péče. Děti se vzdělávají v základní škole a základní škole speciální. Kaňka poskytuje také mateřskou školu speciální. V neposlední řadě centrum nabízí volnočasové aktivity. Základní škola a Mateřská škola a poskytovatel sociálních služeb, Kaňka, o.p.s. je jedním z mála zařízení v Jihočeském kraji, které poskytuje ucelenou péči v duchu koordinované rehabilitace, a to nejen dětem s tělesným postižením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.